Druhy renderovacích programů

Existují dva základní způsoby fungování renderovacích programů.

  1. „Statický“ render

První nejčastější je, že vytváříte jednotlivé obrázky – rendery jednotlivých pohledů na interiér.  Každý obrázek je potřeba renderovat zvlášť, i když třeba nastavení světel, materiálů apod. uděláte jen jednou. Potom musíte natočit kameru  tak, jak potřebujete a spustíte render. Hotový obrázek si uložíte do počítače. Pro další pohled změníte pohled kamery a spustíte render znovu. Takto funguje právě například Twilight, o kterém je tento kurz.

2.  „Živý“ render

Pak existují programy jako je Lumion nebo Twinmotion,  (o Twinmotion najdete také přednášku zde v klubu, takže se tam můžete podívat pro představu). Tyto programy renderují scénu “živě” v reálném čase přímo v samotném programu, takže vidíte ihned každou změnu a můžete se v prostoru pohybovat podobně jako v 3D programu. Cena takových programů je ale vyšší – Např. Lumion stojí od 40 tis. Kč bez DPH. 

Můžete se ještě také setkat s fotorealistickými vizualizacemi, které jsou vytvářené např. v grafickém program 3DS MAX od firmy Autodesk, který je “2 v 1” – tvoříte tam jak modelujete tak renderujete. Program stojí 1620 USD ročně a pracují s ním hlavně profesionální grafici, je to práce na plný úvazek a určitě ne nic, co byste chtěli nebo potřebovali dělat jakožto interiéroví designéri. Pokud nechcete například vytvářet vizualizace na zakázku pro ostatní designéry a živit se jen tvorbou vizualizací.